Informujemy, że z dniem 12 sierpnia br. weszła w życie ustawa o dodatku węglowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1692). W Gminie Dobromierz obsługę wniosków o wypłatę dodatku węglowego prowadzi Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobromierzu, Plac Wolności 24.
Wszelkie informacje można uzyskać telefonicznie pod numerem 74 85 86 237.
Wnioski w tej sprawie można składać:
Wniosek o przyznanie dodatku węglowego można składać do dnia 30 listopada 2022 r. Wnioski złożone po tym dniu pozostawia się bez rozpoznania.
Zgodnie z treścią ustawy dodatek węglowy przysługuje: osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561 i 1576). Przez paliwa stałe rozumie się węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.
Dodatek węglowy wynosi jednorazowo 3000 zł zarówno dla gospodarstwa domowego jednoosobowego, jak i gospodarstwa wieloosobowego.
Przez gospodarstwo domowe rozumie się:
Na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.
W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.
Dodatek węglowy nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz. U. poz. 1477).
PLIK DO POBRANIA:
Urząd Gminy DOBROMIERZ
58-170 Dobromierz
Plac Wolności 24
pow. Świdnica
CENTRALA TEL:
74 85 86 217
74 85 86 206
74 85 86 168
NIP: 884 23 65 479
REGON: 890718343
Godziny otwarcia Urzędu:
poniedziałek | 7:00 - 15:00 |
wtorek | 7:00 - 16.00 |
środa | 7:00 - 15:00 |
czwartek | 7:00 - 15:00 |
piątek | 7:00 - 14:00 |
Wójt Gminy Dobromierz Jerzy Ulbin
przyjmuje klientów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek od godz. 7:15 do 16:15 (I piętro pok. nr 6A)
Kasa Urzędu czynna jest:
poniedziałek | 7:00 – 14:45 |
wtorek | 7:00 – 15:45 |
środa | 7:00 – 14:45 |
czwartek | 7:00 – 14:45 |
piątek | 7:00 – 13:45 |
Przewodniczący Rady Gminy
przyjmuje klientów w sprawach skarg i wniosków w Biurze Rady Gminy ( I piętro, pokój nr 8)
- w każdy wtorek od godz. 15:15 do 16:15
- w każdy piątek od godz. 13:00 do 14:00
Nr konta bankowego:
Gmina Dobromierz (podatki i inne dochody)
64 2030 0045 1110 0000 0203 2170
Gmina Dobromierz – opłaty komunalne
(czynsze, woda, ścieki)
29 2030 0045 1110 0000 0203 1830
Gmina Dobromierz – odpady komunalne (śmieci)
19 2030 0045 1110 0000 0272 7500
Nr konta – wpłaty opłaty skarbowej
BNP Paribas S.A. Oddział w Świdnicy
ul. Różana 1
64 2030 0045 1110 0000 0203 2170